Angunn's Blog

Every blogger has a beginning…

Daily Archives: October 20, 2010

Oare chiar nu avem timp?

Am primit acum cateva zile de la o prietena un o postare intr-un blog cu urmatoarea tema: “N-am timp!”. Treaba m-a pus un pic pe ganduri. Oare chiar nu avem timp, oare chiar suntem atat de constransi de orele disponibile intr-o zi incat lasam viata sa treca peste noi?

Hmmm… Dupa cateva minute de gandit am spus categoric nu, desi respectiva postare avea oarecum dreptate. Daca citim respectivul articol, avand in gand bucurestenii, o sa spunem sigur… cat adevar graieste. Dar sa nu uitam un lucru. Bucurestenii sunt crescuti si educati cu biciul as putea spune, sa nu aiba timp. Pentru ca eu, de exemplu, vin din Galati. Si niciodata in cei 18-19 ani pe care i-am petrecut acolo nu am trait acea senzatie acuta de lipsa de timp. Da, da, imi veti spune… Chiar nu mi s-a intamplat niciodata sa nu am timp? Eeee poate da. Dar in nici un caz sa traiesc cu aceasta senzatie in permanenta.

In schimb imediat dupa ce am venit la Bucuresti, lucrurile au inceput sa se schimbe. Si nu in bine.
Pur si simplu am intrat in ritmul anormal al vietii din Bucuresti. Unde toata lumea spunea invariabil… “sa vedem daca am timp sa fac nu stiu ce chestie”, sau “nu cred ca o sa am timp sa ne vedem”, sau “sunt foarte ocupat/a” sau pur si simplu “n-am timp”. Senzatia asta idioata a crescut in intensitate pe masura ce am avansat in varsta. Am trecut incet incet de la a spune: “o sa imi fac timp si pentru asta” la mai comoda replica care oricum se gasea pe buzele tuturor “n-am timp pentru asta”.

De unde lipsa asta de timp? Usor de raspuns. Intr-adevar cand stai peste 8-9 ore la serviciu si faci undeva la minim 2-3 ore pe drumul spre casa se aduna deja 12 ore. Inca 8 ore pentru un somn linistit si am ajuns la 20 ore. Ne mai raman 4 ore in cel mai fericit caz pentru lucruri codiene. Ai sta si ai spune ca sunt de ajuns, dar… pentru ca tot timpul exista un dar, ajungi la acea senzatie ca de fapt nu ai timp pentru tot ce ti-ai dori sa faci. Esti constrans sa iti gestionezi timpul astfel incat sa faci doar o fractiune din ce iti propui. Si de aici o gramada de frustrari si nu in ultimul rand o delasare din ce in ce mai accentuata sa faci lucrurile cu adevarat importante dar pe care le vezi ca pe un dat general valabil si pe care le poti da la o parte pentru alte lucruri “importante”: a vorbi cu familia(sot, sotie, copii, parinti, frati, surori), a te intalni cu prietenii, a iesi in parc sa te relaxezi si tu un pic dupa o zi stresanta la munca, a gati un fel mai special de mancare si cate altele… Si la un moment dat, te trezesti instrainat fata de familie si de prieteni pentru ca nu te-ai preocupat sa tii legatura cu ei si ai vazut fiecare intalnire cu ei ca pe o obligatie, stresat, cu sanatatea cam in pionieze si cu o gramada de sentimente negative (manie, frustrare, in cazuri mai grele chiar ura fata de societatea in care traiesti).

Un viitor sumbru care totusi sper ca poate fi evitat. Schimbarea sta in noi. Hai sa ne preocupam mai mult de persoana noastra si sa incercam sa avem un cuvant de spus apropo de orice ne inconjoara. Ai un serviciu stresant – sa nu iti fie frica sa il schimbi. Vorbeste mai des cu familia si nu doar din obligatie. Fa-ti timp pentru prieteni si ei isi vor face timp pentru tine. Iesi mai mult in natura sa te plimbi. Sunt chestii mai mari sau mai mici pe care toti le putem face daca ne-am dori asta. Dar totul sta in dorinta noastra de a ne schimba si de a incerca un stil de viata mai putin nociv. 🙂